გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის მთავარი თემა
ახალგაზრდობა -  ადამიანით  ვაჭრობის (ტრეფიკინგის ) რისკის  ჯგუფი
საგანი/პედაგოგი
სამოქალაქო განათლება/ლაშა ბოლქვაძე
სწავლების საფეხური/კლასი
საშუალო/მე-10 კლასი
მოსწავლეთა პროფილი
8 მოსწავლე/სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლე არ არის
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
ü  მსოფლიოში დღეს არსებულ პრობლემათა შორის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი პრობლემა ტრეფიკინგი (ადამიანით ვაჭრობა არის), იგი სერიოზულ საფრთხედ რჩება, როგორც განვითარებადი, ისე ეკონომიკურად და სოციალურად განვითარებული ქვეყნებისათვის.
გაკვეთილის მიზანი და მისაღწევი შედეგები
 მოქ.X.6. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ახასიათებს საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობების პირობებს და უკავშირებს მრავალფეროვნების ნიშნებს;
·         აკავშირებს თანასწორობის პრინციპსა და ურთიერთობათა სამართლიანობის ნორმებს ერთმანეთთან;
  •  ხსნის, თუ რატომ ევალება პიროვნებას კანონის დაცვა; აღწერს და აფასებს იმ საშიშროებას, რაც მოსდევს არაკანონიერ მოქმედებას;
  • მსჯელობს სხვადასხვა ტიპის (მაგ.: ქურდობა, ნარკოტიკების გავრცელება, მკვლელობა, კორუფცია, დისკრიმინაცია, თაღლითობა, ძალადობა, ადამიანით ვაჭრობა - ტრეფიკინგი და სხვა) დანაშაულის გამომწვევ მიზეზებსა და მათი შემცირების გზებზე;
ü  მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ  ტრეფიკინგის შემადგენელი სამი ძირითადი ეტაპის:  გადაბირება, ტრანსპორტირება და ექსპლუატაცია  გაანალიზება  და  გაცნობიერება, თუ  როგორ უკავშირდება  ეს სამი  ეტაპი ერთმანეთს;
ü  გაიგონ  რა საშუალებებით ხორციელდება ტრეფიკინგი და რა არის ტრეფიკინგის მიზანი.
წინარე ცოდნა შეფასების საგანი და პროცედურები
ü  მოსწავლეებმა იციან თუ რა არის ტრეფიკინგი.
შეფასების საგანი და პროცედურები
შეფასების საგანი იქნება: ტექსტზე მუშაობა, ჩართულობა საგაკვეთილო პროცესში, დამოუკიდებელი მუშაობა, ჯგუფში მუშაობა, პრეზენტაცია
გამოყენებული სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
სასკოლო სახელმძღვანელო, დამხმარე სახელმძღვანელო, ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაცია, სასწავლო ფილმი „ადამიანით ვაჭრობა (ტრეფიკინგი), საპრეზენტაციო პლაკატები, მარკერები.
გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმენტი
გაკვეთილის A ფაზა _ გამოწვევა
აქტივობა 1 : გონებრივი იერიში (5 წთ).
ასოციაციები სიტყვაზე  „ტრეფიკინგი.“
გაკვეთილის B ფაზა _ ცოდნის კონსტრუირება
აქტივობა 2 : ტექსტში მოცემული სქემის გაცნობა და განხილვა. მოსწავლეები ეცნობიან და განიხილავენ სახელმძღვანელოში მოცემულ სქემას ტრეფიკინგის განხორციელების ეტაპების, საშუალებებისა და მიზნების შესახებ (5 წთ).
აქტივობა 3: ტექსტზე მუშაობა - ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაციის გაცნობა და ზოგადი მიმოხილვა (5 წთ).
აქტივობა  4: სასწავლო ფილმის ჩვენება „ადამიანით ვაჭრობა (ტრეფიკინგი) (10 წთ).
გაკვეთილის C ფაზა _ რეფლექსია
აქტივობა 5 : კითხვა-პასუხი (5წთ)
1.რა ფაქტორები განაპირობებს რომ, მოქალაქე იქცეს   ტრეფიკინგის მსხვერპლად.
2.ტრეფიკინგის პრევენციის გზები და საშუალებები.

აქტივობა 6 : ჯგუფური მუშაობა(5 წთ).
 მოსწავლეები იყოფიან ორ ჯგუფად  და შეაჯერებენ მოსაზრებას ტრეფიკინგის გამომწვევ ყველაზე მთავარ ფაქტორთან და მისი გადაწყვეტის საშუალებებთან დაკავშირებით.

აქტივობა 7: პრეზენტაცია  (5 წთ)

აქტივობა 8: საშინაო დავალება (2 წთ)
 მოსწავლეებს საშინაო დავალებად ეძლევათ მოამზადონ პლაკატი ტრეფიკინგის თემაზე, მოიფიქრონ კონცეფცია- როგორი იქნება პლაკატის ძირითადი გზავნილი -სლოგანი? როგორი იქნება ფოტოს ან ნახატის ძირითადი იდეა.

აქტივობა 9: შეფასება (3 წთ

No comments:

Post a Comment